- prowadzenie i przechowywanie przez Biuro ewidencji księgowej (syntetycznej i analitycznej) Podatnika w postaci księgi rachunkowej, na którą składa się:
- dziennik,
- konta księgi głównej i księgi pomocniczej,
- zestwienie obrotów i sald kont księgi głównej i księgi pomocniczej,
- prowadzenie i przechowywanie dokumnetacji podatkowej, na którą składają się:
- odrębne ewidencje dla celów podatku od towarów i usług,
- ewidencje środków trwałych i wartości niematerialnych i porawnych,
- ewidencje wyposażenia,
- sporządzanie deklaracji podatkowych,
- sporządzenie rocznego bilansu oraz rachunku zysków i strat.
- prowadzenie i przechowywanie przez Biuro następującej dokumentacji podatkowej:
- podatkowej księgi przychodów i rozchodów,
- ewidencji dla celów podatku od towarów i usług,
- ewidencji środków trwałych i wartoścvi niematerialnych i prawnych,
- ewidencji wyposażenia,
- sporządzenie deklaracji podatkowych w podatku dochodowym od osób fizycznych i podatku VAT
- prowadzenie i przechowywanie przez Biuro Rachunkowe następującej dokumentacji podatkowej:
- ewidencji ryczałtu,
- ewidencji dla celów podatku od towarów i usług,
- wykazu środków trwałych i wartości niematerialnych i prawnych,
- dokonania rozliczeń podatku VAT w ramach prowadzonej przez Podatnika działalności gospodarczej,
- sporządzenie deklaracji podatkowych w podatku dochodowym od osób fizycznych i podatku VAT
-
- 1. prowadzenie ewidencji pracowników;
-
- 2. prowadzenie akt osobowych pracowników, w zakresie wynikającym z prawa pracy i przepisów szczegółowych;
-
- 3. prowadzenie dla pracowników wymienionych w punkcie 1, całości spraw wynikających ze stosunku pracy;
-
- 4. rejestrowanie pracowników w ZUS i wyrejestrowanie;
-
- rejestracja zwolnień lekarskich;
-
- 5. wprowadzenie, aktualizowanie i archiwizowanie danych kadrowych w komputerze systemie kadry-płace;
-
- 6.sporządzanie sprawozdań Z-03 oraz Z-06 o zatrudnieniu i wynagrodzeniu – w części dotyczącej zatrudnienia (jeśli są wymagane);
-
- 7. dokonywanie okresowych analiz wykorzystania czasu pracy (obecności, zwolnień, godzin nadliczbowych, urolpów);
-
- 8. prowadzenie bieżącego archiwum akt osobowych pracowników;
-
- 9. naliczanie wynagrodzeń i prowadzenie obsługi płacowej pracowników na podstawie dokumentów płacowych oraz zgodnie z obowiązującymi przepisami;
-
- 10. sporządzanie list płac;
-
- 11. prowadzenie kartotek wynagrodzeń pracowników i comiesięczna ich aktualizacja;
-
- 12. naliczanie wynagrodzeń za czas nieobecności w pracy spowodowanej chorobą, 13. zasiłków chorobowych, macierzyńskich i opikuńczych, kontrola prawidłowości ustalania prawa do zasiłku chorobowego oraz prowadzenie kart zasiłkowych;
-
- 14. naliczanie i sporządzanie list wypłat na podstawie rachunków do zawartych przez Podatnika umów zleceń i umów o dzieło;
-
- 15. sporządzenie miesięcznych zestawień dotyczących naliczania wynagrodzeń oraz informacji o odprowadzonych składkach na ubezpieczenie społeczne, zdrowotne, Fundusz Pracy, podatek dochodowy od osób fizycznych oraz innych potrąceń;
-
- 16. sporządzenie i wysyłanie miesięcznych deklaracji ZUS, przekzaywanie przelewów na konta ZUS oraz sporządzenie Raportów Miesięcznych dla Osóby Ubezpieczonej (RMUA) – na paskach wynagrodzeń;
-
- 17. sporządzenie miesięcznych deklaracji o wysokości zaliczki na podatek dochodowy od łącznej kwoty dokonanych wypłat (PIT-4 i PIT-8A);
-
- 18. sporządzanie rocznych informacji o uzyskanych dochodach oraz o pobranych zaliczkach na podatek dochodowy (PIT-11, PIT-4R), oraz dokonywanie rocznego rozliczenia podatku (PIT-40) pracowników, którzy złożyli wymagane oświadczenie;
-
- 19. wystawianie zaświadczeń o wynagrodzeniu pracowników;
- 20. wprowadzenie, aktualizowanie i archiwizowanie danych płacowych w komputerowym systemie kadry-płace.